Szerző: Kart Krisztina

Gyakorlati tanácsok online és nem online versenyekhez

Cikksorozatunk végén eljutottunk a verseny napjához!

Az IKMF előírásai alapvetően nem különböznek online és nem online versenyekre, de a megfelelő videofelvétel elkészítése mindenképp megér egy plusz fejezetet cikkünk végén.

Az első és legfontosabb tennivaló, hogy a versenyleírást mindenképp olvassátok el alaposan és, ha bármilyen kérdésetek van, akkor forduljatok a verseny szervezőjéhez, vagy a Szövetséghez. A versenyleírásban mindig szerepel a kapcsolattartó személy elérhetősége. Általában gyorsan és készségesen válaszol!

Elvárás, hogy a versenyző 2 perccel a start előtt a platformon megjelenjen. Innentől kezdve peregnek az események. A kezdés előtt 5 másodperccel visszaszámlálás következik, majd a „start” szó elhangzásával kezdetét veszi a verseny. Az időt minden esetben végig kell dolgozni, akár csak 20 másodperccel előbb letett kettlebell is kizárást von maga után.

Az, hogy a gyakorlat szabályos kivitelezése elvárás, senkinek nem újdonság. (A versenygyakorlatok pontos leírását az IKMF weboldalán található szabálykönyv tartalmazza, ezért erre itt nem térünk ki. Az IKMF Youtube csatornáján is találtok videókat, melyek részletesen bemutatják az összes gyakorlattípus helyes kivitelezését.)

Pár dolgot azért kiemelünk a teljesség igénye nélkül.

A fixálás elvárása nem IUKL szintű, de az ismétlésszám maximalizálásának egyik célja, a technikai elvárások szigorítása volt.

Figyeljetek a karváltásra! Kétkaros gyorsváltás csak lökésnél elfogadott.
A frissítés, magnéziázás megengedett, de a frissítés utáni azonnali karváltás pontlevonással jár. Ha ez többször megtörténik, a szettet leállíthatja a bíró! Tehát frissítés után a kettlebellt tartó karral minimum még egy ismétlést végre kell hajtani.

A pihenő helyzetek is szabályozva vannak. Ez lehet rack, fej fölötti tartás, de semmi esetre sem a kettlebell lógatása. Többszörös helytelen pozíciójú pihenés esetén a szett leállítható!

Akármilyen megkönnyebbülés éreztek egy jól sikerült szett végén (vagy csalódást, ha nem lett az igazi) ne dobjátok le, ne csapjátok a golyót a földhöz, mert ez azonnali kizárást von maga után!

Fontos, hogy a szett alatt legyetek szemkontaktusban a pontozó bíróval. A bíró jelzéssel segít menet közben a hibák kijavításában.

Amennyiben olyan fizikális problémátok van, ami a kivitelezést befolyásolja, azt még a szett megkezdése előtt jelezzétek a bírónak (pl. vállmobilitási, könyökízületi probléma). Online versenyeken is jelezzétek előre, vagy a regisztrációnál, vagy külön emailban.

Versenyruházat és felszerelés

  • Zárt lábbeli viselése kötelező!
  • Kesztyű, tenyérvédő használata tilos!
  • Olyan öltözetben kell lenni, ami sem a könyököt, sem a térdet nem takarja. Leggings viselése sem megengedett.
  • Súlyemelő öv, csuklószorító megengedett, de ezek szélessége nem lehet több 12 centiméternél. A szabálykönyvben ugyan nincs benne, de egyre több versenyleírásban megjelenik a dupla csuklószorító, csuklóvédő tilalma. Viszont a betétes csuklóvédő nem tiltott.
  • Neoprén térd és könyökszorító ugyan használható az IKMF szabálykönyv szerint, de az áprilisi online Európa Bajnokság leírásában már a könyökszorító tilalma szerepel, tehát ezt mindenképp vegyétek figyelembe!

Néhány praktikus tanács online versenyekhez

Az online versenyek esetében a megfelelő videofelvétel készítése plusz feladat!

Szerintem a legjobb, ha nem aznap keresünk megfelelő helyet, telefontartót, felvételi szöget, mérleget stb. Már a felvétel elkészítése előtt gondoljátok át, és próbáljátok is le a gyakorlatban, hogy fog az egész zajlani!

Milyen kérdéseket kell tisztázni, szempontokat figyelembe venni a versenyvideó elkészítése előtt?

  • Hol fogom a felvételt készíteni? Ha edzőteremben, akkor legyen pl. egy nyugodt sarok, kisterem stb., ahol nem sétál bele senki a felvételbe.
  • Stabil telefontartó, állvány. Nincs annál kínosabb, mint a 29. percben arcra eső telefon.
  • A felvétel úgy legyen beállítva, hogy a teljes test látszódjon. Ez alapvető elvárás online versenyeken.
  • Nem kell professzionális megvilágítás, de a gyakorlat jól látható legyen. Véletlenül se legyetek ellenfényben, mert akkor az egész felvétel inkább kísértetjárásra fog hasonlítani, de legkevésbé sem versenygyakorlatra.
  • A frissítő, törülköző könnyen elérhető legyen (főleg, ha nincs segítőtök).
  • A személymérleg a felvétel közelében legyen elhelyezve. A jól látható digitális kijelző már alapkövetelmény!
  • A videofelvétel tartalmazza testsúly mérést, a kettlebell lemérését, vagy a benyomott súly bemutatását, illetve a versenygyakorlatot! Nem lehet megszakítás a videofelvételben.
  • A fentiek miatt nagyon fontos ellenőrizni, amennyiben telefonnal készítitek a felvételt, hogy a feltöltöttség, rendelkezésre álló memória elegendő legyen. Állítsátok a telefont repülő üzemmódra!

Kart Krisztina

By tom

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás