Most röviden arról próbállak meggyőzni, miért érdemes kipróbálnod a kettlebellt.
Ha már űzöd, csak megerősíteni szeretnélek, hogy jó helyen jársz. Mielőtt azonban belevágnék, mondok magamról pár szót. Csak, hogy tudd, hova tedd a mondanivalóm!

45 éves tanár ember vagyok. Sok mindent tanítok, de most a testnevelés a fontos. Többek között a Semmelweis Orvostudományi Egyetem Testnevelés és Sporttudományi Egyetem (TF) gyógytestnevelő szakát is elvégeztem. Emellett van sok edzői végzettségem. Gyerekkorom óta sportolok. Rengeteg sportot kipróbáltam kíváncsiságból, szeretetből, és az egyetemen kötelességből is. Szinte mindet imádtam, de ez valami más.

EZ KETTLEBELL

Nektek is írom, akik még nem próbáltátok. Sokszor olvashattad, hallhattad, hogy a sport egészséges. Hát el kell, hogy keserítselek.

NEM! Legalább is a legtöbb.

Számtalanszor hangoztattam, hogy többször műtöttek, mint egy nyugdíjas otthon lakóit együttvéve! Szögeltek, fúrtak, faragtak, damiloztak… Mind sportsérülés…
Amíg ki nem próbáltam el sem tudtam képzelni, mi lehet benne a jó. Fiatalon jártam konditerembe, rengeteg időt eltöltve, próbáltam szobrászkodni.

Akkor mégis, kinek jó választás a kettlebell? Elsősorban azoknak, akik SZERETIK!😀 Ha nem próbálod ki, nem tudhatod, te szereted-e.

Másodsorban azoknak, akik szeretnének fittek, sportosak, egészségesek lenni. Egy órás edzés alatt mindent megkapsz!
* Erőt,
* Állóképességet,
* Rendkívüli keringési és légzőrendszer fejlesztést,
* Ízületi mobilitás növekedést,
*Annyi kalóriát fogsz elégetni, amit más sporttal nehezen tudsz,
* Végig felügyelet alatt,
* Jó közösségben leszel (rendkívül motiváló másokkal együtt edzeni)!

Harmadsorban, akkor ha rehabilitációra van szükséged, vagy csak a mozgató szervrendszered valamelyik területe fejlesztésre szorul:
* Ha fáj, gyenge a derekad, nem bírsz ülni,
* Ha gond van a térdeddel,
* Ha a vállad nem alkalmas a kétkezes rudas edzésekre,
* …

Negyedsorban, ha sportolsz, akár élsportot, de meg akarod előzni a sérüléseket:
* Divatos szóval, megerősíti a Core izmokat, ízületi szalagokat
* Úgy megerősíti kritikus területek hajlító és feszítő izmait, hogy tehermentesíti, megerősíti az ízületeket

Van az az eset, amikor a kettlebell neked nem ajánlott. Akkor viszont szólunk időben. Itt, Hódmezővásárhelyen, két gyógytornász is ezt a sportot űzi, lehet, ők sem véletlenül. Miért is olyan jó!?!

Ha még nem győztelek meg…. Lássuk csak!

A legtöbb embernek felnőtt korára fáj a dereka, beszűkül a váll mozgástartománya, csökken az ízületek mobilitása. Ezek megelőzhetők, időben kezelve helyre hozhatók, korrigálhatók. Gyengülnek az ízületi szalagok, kialakul a csontritkulás. Mindkettő hatásos ellenszere csak a súlyzós edzés. Ez semmiféle gyógyszerrel nem pótolható, csak lassítható.

Dinamikus. Ezt hogyan is értem?

Zenére végzett dinamikus edzés, és ez sokak igénye. Nem pótol egy csapat sportot, de annak hiányérzetét nagymértékben csökkenti. Nagy hangsúlyt fektetünk az alapos bemelegítésre, a mobilizacióra, és a nyújtásra. A legtöbb gyakorlat egykezes, aminek nagy előnye, hogy a gyakorlat közben nem feszül az ízület, sokkal kisebb terhelés éri, a sérülés veszélye is kisebb.

Ha már a sérülés került szóba!
Míg meg nem tanulnod a gyakorlatok helyes kivitelezését olyan kis súllyal dolgozol, hogy ne sérülj meg. Mire oda jutsz, hogy relatíve nagyobb súllyal dolgozz, megtanulod a helyes technikát, és úgy megerősödsz, hogy megint csak oda jutunk, hogy nem fogsz megsérülni.

Amire azért számíts!
A tenyered nem lesz olyan, mint a rinocérosz talpa, de lesz rajta bőrkeményedés és eleinte egy két bibi… Az alkarodon elő fog fordulni egy két lila folt.

Amitől ne félj!
Főként nőként: nem leszel izompacsirta, sem túl nőies testépítő. Inkább szálkásodni fogsz. Elnézést az érintett hölgyektől, de az országos bajnokság díjátadóján egy két férfi szem könnybe lábadt volna az országban…

Erős leszel, de attól ne félj!

Amitől félhetsz!
Könnyen függőséget okozhat! Elkaphat a versenyszellem! De semmi gond, abban is támogatunk. Nem csak helyi szinten, hanem országosan is. A Kettlebell Sportági Szövetség támogatását élvezed.

Mindenben segítenek: kérésed van, kérdésed van, keresd őket! Csapatépítő hétvégék technikai és erőnléti edzésekkel, Európa és Világbajnok edzőkkel! Online és hamarosan hagyományos versenyekkel.

Versenyezni pedig miért jó?
Mindig magad legyőzése legyen a cél! Magadnak bizonyíthatsz, mennyit fejlődtél.

Köztünk a helyed!

Szerző: Kruzslicz Péter

By tom

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás