Beköszöntött az április! Szokásához híven elsejével indul a hónap, ami mint mindenki tudja… igen, az Apple Computer alapításának napja (1976). Emellett Király Gábor, a magyar válogatott “mackós” futballkapusának születésnapja is (szintén 1976), aki többek között megismertette Németországgal a mackónadrágot. E napon született még például William Harvey is (1578), akinek világra jöttekor valószínűleg még nem is sejtették, hogy egy nap majd leírja az emberi test vérköreinek modelljét 1616-ban.
Szintén ehhez a naphoz fűződik 1572-ből a németalföldi szabadságharc kitörése, de hogy jobb hangulatú eseményt is említsünk, 1713-ban megkötötték az utrechti békét. (Mini “ma is tanultam valamit“: Utrecht holland város nevének kiejtése ütrekht.)
Kevésbé ismert, de elvitathatatlan fontosságú történelmi események még április elsejéről, hogy 2003-ban bemutatták a Whitespace programozási nyelvet és pontosan egy évet kellett még várni a kasub nyelvű Wikipédia oldal elindítására.
A fentiek természetesen a Wikipédiáról származnak, amint azt a linkekből is észrevehettétek.

A Kiválasztott

No, de hogy rátérjünk cikkünk címére és hozzánk némileg közelebb – és testhezállóbb témát érintsünk, a Kettlebell Sportági Szövetség meghirdeti 2021. április hónapra (2021.04.01-2021.04.30.) a #kettlebell2021challenge-et. A kihívás lényege, hogy válasszatok egy gyakorlatot az alábbiak közül, amelyből 2021 ismétlést hajtotok végre:
* jerk (lökés),
* long cycle (hosszú ciklus),
* half-snatch (félszakítás),
* snatch (szakítás).
A kezdő sportolóink szereplése érdekében a
* swing,
* clean,
az elvetemültebbek kedvéért a
* press
* push press
* high pull
is választhatók.
A gyakorlatok akár verseny- (girja), akár “sima” kettlebell-lel is kivitelezhetők.

Megfelelő súlyt válasszatok!

A kihívás során két dolgot kérünk betartani:
* (szokás szerint) ügyeljetek a gyakorlatok szabályos kivitelezésére,
* (lehetőség szerint) próbáljátok meg a golyók letétele nélkül végrehajtani a 2021 ismétlést (de legalábbis egyetlen “edzés” keretein belül).

Mivel ilyen ismétlés szám meglehetősen extrém kihívást jelent, ezért az alábbiakat tanácsoljuk:
* olyan súllyal dolgozzatok, amellyel huzamosabb ideig képesek lesztek (hölgyek esetében 10-12 kg, az uraknál 16-20 kg súlyú golyónál nagyobbal nem igen érdemes belevágni);
* egy golyót használjatok, szabad kézváltással;
* nem érdemes egy kézzel nagyon hosszan dolgozni, mert például a szakítás esetében nagyságrendileg másfél-kettő, hosszú ciklus esetében két és fél-három órát is igénybe vehet a kivitelezés (letétel nélkül), azaz ne fárasszátok ki magatokat már a legelején, legyenek rövidebb kézváltások (5-10);
* készítsetek be innivalót, és lehetőség szerint ne egyedül vágjatok bele, legyen a közeletekben valaki, aki segítségetekre lehet (innivalót, törölközőt odaadni, magnéziázni (már aki szereti…), számolni, vagy bármilyen problémátok lenne).

Tájkép 1,5+ óra szakítás után; -1,2 kg

Figyeljetek oda és vigyázzatok magatokra! Mindenki csak saját felelősségére vágjon bele a kihívásba! Bármi problémát észleltek magatokon, inkább tegyétek le a súlyt és folytassátok kicsivel később!

Ne csak erőnlétileg, de fejben is álljatok készen! Ahogy a maraton versenyek esetében, ez is a fizikai felkészültség mellett egy óriási mentális kihívást jelent. Biztosan lesznek holtpontok, amit a tapasztaltabb sporttársak már ismernek és tudnak kezelni – kezdő sportolók esetében ismerjétek meg a határokat, de kezeljétek megfelelően őket!
Ahogy írtuk is, nem a golyó súlya és nem is a gyorsaság a lényeg! A kihívás teljesítése maga a feladat.

Ha megcsináltátok a kihívást, amiről készíthettek akár egy hosszú videót is, de legalább egy “előtte-utána” kép párost szeretnénk kérni Tőletek, akkor (videó esetében) töltsétek fel a YouTube-ra, (kép esetében) tegyétek ki a Facebook oldalatokra. A feltöltött tartalmakhoz kérjük, hogy írjátok oda a #kettlebell2021challenge hashtag-et, illetve jelöljétek meg a Szövetséget a @kettlebellsportszovetseg tag-gel, a linket pedig küldjétek el nekünk az info@kettlebellsport.hu email címre.
Senkit nem fogunk megkérdőjelezni, aki belevág egy ilyen kihívásba. A kapott képeket, videókat kitesszük a Kettlebell Sportági Szövetség Facebook oldalára, illetve egy összefoglalóban a kihívás végén a weboldalunkra is – amennyiben nem tartalmaznak semmilyen kompromittáló elemet. 🙂

Ja, és mindez nem áprilisi tréfa! 🙂

By tom

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás